A finely tailored mattress.
E.S. Kluft & Company, makers of The Kluft Royal Standard, have created the next hallmark of luxury bedding. Mr Kluft, third generation mattress craftsman and designer, was also the founder, former owner, and creator of the Chattam & Wells mattresses in 1996.

Models Kluft

  • No Rating

Popular Models

Expand all model details  

Reviews Kluft

Kluft mattresses are recommended by 0 of our 3 reviewers.

Do you have something to say about your Kluft mattress? Write a Review!

Recent Complaints Kluft

“Klute Response on line to custmer comments Made Me Change ”

  • Comfort: Way too soft
  • Support: Don't know
  • Durability: Don't know
  • Pressure relief: Don't know
  • Temperature: Don't know
Pros:

None

Cons:

None

  • Purchased less than a month ago

I visited Bloomingdales today and was close to buying the Kluft St Clearans model queen bed. But then I read the reviews on line and then I read Kluft response to these comments and I decided that it would be silly to buy this brand. Kluft's response are the impersonal response of a marketing person not keyed into providing customer satisfaction. I would have expected Kluft in both responses to have been much more sympathetic about a client who spent over 4k for a mattress and was unhappy. In one situation they basically say we can't control the dealer. BS! They have lots of [pressure. If that is all they do for their customers then a pox on them for such bland responses.


“Most costly mistake ever”

  • Comfort: Way too hard
  • Support: Poor
  • Durability: Way worse
  • Pressure relief: Poor
  • Temperature: Don't know
Pros:

Initial Comfort
Initial Support

Cons:

Customer Service
Issue Resolution
Product Consistency

  • Purchased 1-3 months ago

When I tried the bed in the store I had never felt anything so comfortable. From the very first night and ever night I had it, I slept better than I ever have. Then I found some small holes in the top and side,,,no big deal I just thought they would come out and repair it. Which I wish that is what they would have done. But they said they would replace it, that is when my nightmare began. From the very first night I knew this exchange was nothing like the bed I had just had,, or tried in the store. There was no pressure point relief. The mattress started to sag in 5 DAYS. At the same time it developed the third person hump in the middle. So I couldn't even move over and find a spot that didn't sag,,, because I was laying on a slant,, due to the ever growing hump in the middle... The manufacture claims this was NORMAL,,, it was suppose to be reinforced support because it was a KING ! ARE YOU KIDDING ME ?... I bought a king size bed to have more sleeping room not less !! I called the store they told me that wasn't possible it was sagging or growing a hump. The Manufacture nor the store didn't understand. Nor did either of them think it was possible that it could be defective. They told me I had to give it 30 days and if I didn't like it then they would do a one time comfort exchange. That is not what I wanted, I wanted the bed I had, and NO ONE would believe me....Kluft bed sent a rep over to explain to me that the way my bed was suppose to be that way,,, when he came he was intelligent enough to see the bed WAS DEFECTIVE and ordered the retail store to replace it. Sadly the third bed was just like the second. It was never comfortable as the first one I had,, I gave it a few days and the same thing happened,,, 5 days in the bed started to sag and the hump started to grow in the middle. Of course I called the retail store and told them, this bed was defective,, I was told again it wasn't possible,, they didn't believe it was possible before either !....I was told the same thing again I had to deal with the pain of sleeping on this incredibly uncomfortable bed for 30 days and they would do a comfort exchange. There is only one problem with that,,, I bought this bed due to the craftsmanship, the organic materials and its incredible comfort,, IT WAS THE ONLY ONE IN THE STORE THAT MET ALL THAT CRITERIA. I If it happened before why wouldn't they believe me it could happen again ! They had the nerve to suggest I was trying to get out of buying such an expensive bed... I was outraged....I called the rep with Kluft and asked him to come over and take a look at this bed but he never called me back. I also told the store that I called him and they told me it was ridiculous for me to ask him to come out again... Is it ridiculous to get what I paid for?.....I really don't want another bed,,, I want the incredibly comfortable bed I foolishly let them take away thinking they would all be the same. I want Kluft to know the beds they have shipped to Art Vans obviously have something wrong with them and I am NOT TRYING TO GET OUT OF PAYING FOR THIS BED.....I DON'T WANT ANOTHER BED I WANT THE ONE I PAID FOR.. I would appreciate being treated with some dignity and respect and have the Kluft bed rep call me please..

Official Response

By Linda Menzel from Aireloom Bedding on May 2, 2013

We appreciate any constructive comments regarding our brand. As the manufacturer, we provide a warranty to protect your rights as a consumer and it clearly states what is covered so there are no surprises. If materials and workmanship are not up to standard we will honor the warranty without question as you well know with the replacement of your mattress. As per our phone conversation I have contacted our sales representative and the retailer to service your concerns.Unfortunately we have no control over our dealers exchange policies, but stand by our products 100%.


“uninvited lump”

  • Comfort
  • Support
  • Durability
  • Value
Pros:
little movement when getting in/out of bed, low profile box spring so you don't have to hike up, nice covering.
Cons:
3 weeks we have severe body contouring, looks like we have a 3rd body in the middle.

Extremely disappointed after spending $$$$ on a Kluft Cal King firm, Royal Sovereign. Severe body contouring, the middle has a huge hump that's like sleeping with a 3rd person in the middle. Kluft says it's normal for 1.5" depression. At 3weeks we are at 1" depression, When you go to a hotel you don't see a hump in the middle of the bed. I am under 140lbs, and my husband is 165, there shouldn't be a lump anywhere on a 3 week bed and for Kluft to indicate that this is normal with all the beds is ridiculous. DO NOT BUY!!!

Official Response

By Lilly Menzell on January 10, 2013

We understand that you are unhappy with the mattress set you purchased and We are more than willing to work within the guidelines of the manufacturer's warranty to service your concerns.Upon your approval, we can make arrangements to have your sleep set inspected for any manufacturer defects. If the product is found defective under the guidelines of our warranty it will be repaired or replaced at our option. (see aireloom.com click warranty tab) Please feel free to contact our customer service department if you would like to proceed with an inspection.

Q&A Kluft

See questions from other mattress shoppers

Answered by Kluft (1)


Related Questions (1)

About this Manufacturer Kluft

Status:
Active

Details

Support Core:
Innerspring

Contact

Phone:
(909) 373-4211
Web:
Kluft website

Company

Located:
Rancho Cucamonga, CA
Tagline:
A finely tailored mattress.
Founded:
2003

Additional Information Kluft

Description:

Kluft is a mattress manufacturer founded in 2003 that is based in Rancho Cucamonga, CA the United States.

Editor's Note(s):

  • Kluft also owns Aireloom. Kluft mattresses are available at Mancini Sleepworld, Bloomingdale's, and SlumberWorld, along with other mattress retailers.

Corrections:

Have an update or correction to our information about Kluft? If so, please take a moment to suggest an edit.

Top

Smart Price

  • 1 Submit
    Request
  • 2 Timing &
    Price
  • 3 Other
    Prefs

Your request was submitted!

Please answer a few questions about your preferences. This will help us find you the best deal.

Do you need this bed by a certain date?
, select a date
Are you OK buying online?
Is there a specific price you’re hoping to beat?
, select a price

Great! Your preferences were saved.

The final questions below will help us find you the best deal possible.

What factors are most important to you?
Do you need anything else with this mattress?
Any other comments about your preferences?

1 Confirm Your Bed

What do you want to buy?
(this is the bed you'll get deals on)

Size
Bundle

2 Provide Contact Info

How should we contact you?
(this is how we'll notify you of new deals)

Email
?
Zip / Postal
?
First Name
?

GoodBed saves you time, hassle, and money.

No driving
around town

Request deals from from multiple stores at once...all online.

No unwanted calls or emails

No spam. No sales calls.
You stay anonymous.

No awkward haggling

Lock in your savings with a guaranteed price certificate.